Monday, July 27, 2009 | By: aZfaL!aNa aZiZ

~ hurmmmmm...

assalamualaikum...

cm biase stiap hr pg isnin aku antar adik aku balik kolej die kt shah alam...slalunye dlm 6.30 pg ktorg dah gerak dah dr umh coz kalo kuar lmbt comfirm sangkut kt plaza pheonex...dan spt biase kete aku akn ku udarakan siaran era.fm utk mndgr celoteh pak nil n din beramboi (tp aku suke pggil din beramboi tu din berumbai...hikhikhik...)ttbe aku tkejut bile pak nil ckp al-fatihah utk insan seni...bla..bla...bla...

aku tnye adik aku...
"sape yg meninggal...?"


pas tu br aku dgr pak nil ckp Yasmin Ahmad meninggal setelah koma bbrape hr...huhhh...br aku tau die pergi sabtu lpas...maklum lah weekend aku ade prog...so mmg x smpat nk amik tau ape yg jadi sume...aku cume tau die rebah time present papperwork kt tv3 sbb time tu aku still kt umh lg...aku rs aku lah antara org yg paling lmbt dpt tau sad news ni...


wpun aku x de kene mngena lgsung ngn arwah...tp aku sgt2 respect and amazed dgn talent yg Allah kurniakan kt arwah ni...mmg sume hasil kerja arwah berkualiti dan diiktiraf...Allah lbih sygkan arwah...kite sbg manusia perlu redha dgn ketentuan-Nya...

tp....

b4 ni aku penah dgr yg arwah ni sbnarnye lelaki...tp aku x lah amik pot sgt...dgr2 gitu je la...pg td aku bace kosmo...pe yg aku dgr b4 ni rupenye mmg tul yg arwah ni dulu lelaki...name die Zulkifli Ahmad...so...pe yg aku dok pk skang ni cmne ngn cr pengurusan jenazah arwah...adekah secara lelaki or wanita...???? hurmmm...aku ni x la pndai sgt bab2 agama...sbb tu aku konfius...nak gak tau cr persemadian arwah cmne...

neway...biar lah...tu antara arwah dgn Dia yg berada di atas sana...kte sbg insan biase perlu berdoa yg baik2 utk roh beliau...
al-fatihah....

0 comments:

Meraka yang mencari harta dunia (kekayaan) dengan jalan yang halal dan menahan dirinya dari meminta-minta (tidak menjadi pengemis) dan berusaha mencari nafkah untuk keluarganya serta belas kasihan, kasih sayang terhadap jiran tetangganya, nescaya di hari kiamat kelak ia akan berjumpa dengan Allah dengan mukanya berseri-seri seperti bulan purnama pada waktu malam". ~ Riwayat At-Tabrani ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers